چرم حقی

سفارشات از امروز 14 فروردین ارسال خواهند شد.

تشخیص چرم با کیفیت

یکی از سوالات دائم مشتریان محصولات چرمی این است که اختلاف قیمت برندهای مطرح با فروشگاههای متفرقه در چیست؟ و آیا دلیل ارزان بودن محصولات چرم در فروشگاههای متفرقه این است که محصولات آنها چرم اصل نیست؟

تشخیص چرم با کیفیت

خانه چرم حقی در جواب این عزیزان مقاله زیر را آماده کرده است:

اصولا ارزان بودن یک محصول چرمی دلیل بر تقلبی بودن آن نیست بلکه بیشتر ممکن است دلیل بر بی کیفیت بودن آن باشد. اصولا آنچه که به نام محصول چرمی با کیفیت و محصول چرمی بی کیفیت نامیده میشوند از ابتدا تا زمان رسیدن به دست مشتری مسیر های متفاوتی را طی کرده اند که در زیر بطور خلا صه شرح داده شده است:

1-مرحله رشد

مرحله رشد در چرم با کیفیت: گاوها در گاوداریهای صنعتی و تحت مراقبت دايم دامپزشک رشد میکنند و دارای پوست صاف و با کیفیت هستند. 

مرحله رشد در چرم بی کیفیت:  دامها در محیط طبیعی و روستایی رشد میکنند و در سالهای رشد در اثر بیماریهای پوستی و  برخورد با شاخه درختان و بوته ها بر روی پوستشان زخمهای کوچکی ایجاد میشود که اثرات آن بعدها بصورت زده های کوچک باقی میماند که در مراحل دباغی به روش مصنوعی روی آنها پوشانده میشود.

2-مرحله کشتار:

مرحله کشتار در چرم با کیفیت: در کشتارگاههای صنعتی ذبح میشوند و پوست آنها بدون استفاده از چاقو و به روش بادکنی جدا میشود.

مرحله کشتار در چرم بی کیفیت: کندن پوست توسط قصابهای محلی و با استفاده از چاقو انجام میشود و در پشت چرم اثرات ناشی از کارد قصابی باقی میماند (هر چند که در روی چرم اثری دیده نمیشود)

3-مرحله دباغی:

مرحله دباغی در چرم باکیفیت: با استفاده از ماشین آلات مدرن، مواد اولیه مرغوب آلمانی و ایتالیایی، روغنها و رنگهای گیاهی و به روشهای کاملا علمی انجام میشود

مرحله دباغی در چرم بی کیفیت: عموما بدون استفاده از دستگاه و بصورت دستی، مواد اولیه نامرغوب ایرانی و چینی، رنگهای شیمیایی و به روش کاملا تجربی انجام میگیرد.

4- مرحله طراحی محصول:

مرحله طراحی در چرم با کیفیت:  در طراحی محصول به خط سیر کلی مد در دنیا و همچنین به کاربرد و نیازهای کاربر توجه دقیق میشود.

مرحله طراحی در چرم بی کیفیت: فقط از مدلهای ایرانی و خارجی کپی میشود و به جزییات فنی و کاربردی توجه نمیشود.

5-مرحله تولید محصول:

مرحله تولید در محصول چرم با کیفیت: استفاده از استادکارهای ماهر( با توجه به اینکه تولید کارهای چرم اصولا دست دوز است، مهارت کارگران تولید کننده در کیفیت نهایی بسیار موثر است)، استفاده از چسب و نخ و آستر مرغوب، توجه وسواس گونه به جزییات دوخت و ساخت و کنترل کیفیت نهایی

مرحله تولید در محصول چرم بی کیفیت: استفاده از کارگران نیمه ماهر، استفاده از چرم و نخ و یراق بی کیفیت، عدم توجه به جزییات در دوخت و ساخت

6-ضمانت:

ضمانت در محصول چرم با کیفیت: دارای ضمانتنامه و خدمات پس از فروش است

ضمانت در محصول چرم بی کیفیت: بدون ضمانت و خدمات پس از فروش است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *